Początki kolei w dawnej Prowincji Poznańskiej sięgają 1880r, kiedy została wydana ustawa określająca zasady budowy linii drugorzędnych uchwalona przez parlament pruski. Prace przy ukończeniu tego odcinka trwały długo z uwagi na podmokły teren. W roku 1896 Wolsztyn stał się stacją węzłową, uzyskał drugie połączenie kolejowe – z Lesznem.
W skład Parowozowni w Wolsztynie wchodziły takie obiekty jak: hala napraw parowozów, wieża wodna studnia kopana, magazynki warsztat ślusarski, szatnia i umywalnia, które były usytuowane w miejscu dzisiejszego domu noclegowego oraz za obecnym warsztatem napraw, żuraw wodny i węglowy . Pobudowany został również kanał oczystkowy w obecnym miejscu długości około 15 m, zasieki węglowe, obrotnica o średnicy 16 m. Urządzenia, jak: dźwigi węglowe, obrotnica obsługiwane były ręcznie za pomocą korb.
Po zakończeniu I wojny światowej i Powstania Wielkopolskiego granica Państwa Polskiego została ustalona w odległości 10 – 15 km od Wolsztyna.
Obecnie parowozy są tu wykorzystywane do prowadzenia ruchu pasażerskiego i najczęściej są to maszyny serii Ol49 lub Pt47. Ruch pociągów pasażerskich prowadzonych parowozami ogranicza się do 2 par pociągów w kierunku Leszna lub Poznania.
Poza parowozami napędzanymi w tradycyjny sposób Wolsztyn posiada przede wszystkim do dziś czynne pociągi PKP, które kursują obok nieczynnych torów.
Godziny otwarcia:
Poniedziałek – niedziela godz. 7:00-15:00
Sala muzealna: poniedziałek – piątek godz. 7:00-14:45
Cennik:
10 zł – bilet normalny
8 zł – bilet ulgowy: emeryci, renciści, studenci i młodzież powyżej 16 roku życia
4 zł – bilet ulgowy: uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów
Dzieci do 6 roku życia – wstęp bezpłatny
















Brak komentarzy:
Prześlij komentarz